Sunday, December 19, 2010

Mati kerana CINTA

Mendiang Alviss Kong
Aku rs x ramai antara kita yg tau tentang kematian seorg pemuda berbangsa cina yg b'nama Alviss Kong yg m'bunuh diri akibat ditgl kekasihnya yg br dikenali selama 4 bulan. Aku tau pn sbb kebetulan Alviss ni kwn kpd kwn adik aku. Alviss pemuda berusia 22 tahun menamatkn riwayat hidupnya dengan terjun dr tgkt 14 di Ketumbar Height, Cheras, KL pada 9 Dec 2010 lps. Sebuah kereta remuk akibat impak dr terjunan Alviss. Hmm klu b'dsrkn prinsip momentum semmgnye kereta 2 blh remuk n aku wat assumption yg organ dalaman mendiang rosak teruk. Tapi aku t'pk apsal kerana seorg perempuan die sanggup nk bunuh diri sbb aku tgk muke mendiang ni hensem n market la so sng2 je die blh cr penganti tp die pilih utk bunuh diri n yg xleh blah dlm suicide note die blh tls yg klu perempuan 2 ade laki len tp laki 2 x hargai perempuan 2 die akan hunt org 2 wlupn die dlm btk spirit..haih...sblm Alviss ni bunuh dr, die ade post kt FB n kakak die igt die juz men2 xsangka die mmg buat btol2..aku rs kakak die mst trauma..aku rs mst rmi yg benci glr kt perempuan yg tglkn die tp aku rs perempuan 2 pn mst dlm keadaan tertekan n x sangka mamat ni bunuh diri juz sbb break up dgn die kn...ok ni aku bg link psl berita n blog kengkwn die

Pd pendpt aku, tragedy yg menimpa mendiang harus diambil serius. Jika ade kengkwn or sedara mara xpn korg yg ade ura2 nk commit suicide pk la 2-3 kali sbb hidup ni skali je n klu bunuh diri yg Islam mmg trs straight ke neraka. Pk perasaan org yg anda ditglkn nk2 lg mak ayah sbb korg mati dgn cara yg menngerikan & mak ayah korg mst malu dgn perbuatan korg...aku harap post ni m'berikn sedikit sebyk info & manfaat kpd yg membaca..

No comments:

There was an error in this gadget