Wednesday, July 13, 2011

Cooking cooking~


Pagi ini aku dikejutkan ayahku yang menyuruhku memasak haha..inilah akibat tidur lewat..nasib baik x terlepas Subuh hehe...
Maka aku terus bangun dan membuka peti sejuk mengeluarkan ikan kerapu yang ditangkap oleh ayahku ari Ahad yang lepas.
Dalam keadaan yang masih blur, aku memanaskan kuali dan mengorang ikan. Tiba2 satu resepi ciptaan sendiri pops up inside my head. Ye aku akan masak ikan kerapu sweet sour ikut style aku! hohoho maka aku terus mengeluarkan sebiji nanas & mula memotong. Ayahku yang curiga dengan perkembangan masakanku terus ke dapur & menollongku memotong nanas setelah melihatku agak struggle mengendalikan pisau hehee...maka aku terus ambil bawang merah & potong setelah nanas tadi telah "diuruskan" oleh ayahku. Sesudah itu, aku merebus mixed vegetable kerana x mau sejarah mixed vegetable keras yang aku masak dulu kembali~~
Aku mula memasak dengan menumis bawang & cili giling. Kemudian aku masukkan sos cili & sos tomato secukup rasa atau kata lainnya ikut suka hati aku. Garam dan gula juga ditambah ikut suka hati aku huhuhuhu...kemudian mixed vegetable dan nanas dimasukkan & dimasak hingga aku puas hati hahaha...
dan akhirnya wallah!!!
sweet sour grouper
aku x sure lagi macam mana rasanya sebab dua orang pengkritik khas belum balik dari sekolah lagi hehehehe..apa2 pun seronok bila dapat masak2 kat rumah huhuhu...
ok that's all folks bubbye (^-^)

No comments:

There was an error in this gadget