Sunday, July 31, 2011

Minat KPOP = loser?


Tajuk yang aku sendiri rasa xleh blah..kalau korang terdiri daripada orang2 yang rapat dengan aku mesti korang tau yang aku memang minat giler2 dengan Korean song, culture, tv show and bla bla bla..
Kenapa aku minat ha? Ok aku suka dengan cara dorang present themselves sebenarnye..mesti ade yang cakap " ala kat Malaysia ni pun ade ape" hohoho Malaysia tetap dihati gua ok? X salah aku rasa kalau minat budaya negara luar..amik yang elok2 je yang x elok 2 x payah la ikut..macam Korean girls group yang sexy2 sape suh ko ikut cara die berpakaian kalau dah tau x sesuai dengan budaya dan kalau yang Muslim lagilah BERDOSA korang tau dedah2 aurat ni! Hmm malas aku nak tegur pasal aurat ni sebab akan dapat jawapan yang cliche
1. suka ati aku la nak dedah ke ape
2.aku x sedia lagi la weh
3.ko ingat ko pakai tudung ko baik la ye?
4.hmm nanti2 la
5.ade aku susahkan orang ke?
6. arghh ko x payah sibuk la!
7. ko nak satu liang lahad dengan aku ke?
hahaha kelakaar aku tengok bila orang yang x tutup aurat ni menjawab huhu nampak sangat jahil..ape2 kita doakan mereka akan berubah k?
Ok back to the topic. Aku tau ade je yang cakap minat KPOP ni macam benda yang sekejap je macam dulu2 zaman minat Hindustan...yang ni aku xtau la orang lain tapi kalau aku terus terang aku cakap aku minat Korean stuffs ni dah berabad ok? start dengan Winter Sonate pastu Stairway To Heaven & paling best Full House huhu..start dari 2 aku dok minat dorang2 ni along with Japan, Taiwan and Hong Kong artists. Yeah I love Asian Entertainment rather than Hollywood coz we still maintain our culture even though now I can see that some of it are already affected with Hollywood' style movies..hmm i don't like it! Dang!

Bagi aku lantaklah nak minat ape so x payah la nak kutuk orang lain..skang budak2 kat lab ni minat tengok cte Thailand huhu x dinafikan cerita ni menarik..teringat aku dulu suka sangat cerita Freshie High School, Soda and Ice Tea & etc hehe menarik memang menarik sebab cara olahan cerita dari setiap negara adalah berlainan..macam Thailand die suka masukkan element yang lawak, Taiwan plak fantasy type love, Hong Kong complicated yet sweet type, Japan plak keep in modest, Filipina plak cinta antara darjat huhuhu Malaysia? macam2 ada...hehehe Korea ni dia masukkan banyak element dalam suatu cerita dan olah dengan baik huhu macam pengulas plak gaya aku ni huhu tapi mostly cerita Korea adalah love story dan mesti ade watak jahat yang jahat melampau hohoho....

Lagu2 korea plak lebih cenderung dengan love theme huhu lebih kurang lagu2 kat Malaysia ni gak tapi dorang lebih suka guna music yang rancak dan sesuai dengan jiwa remaja (chewah) 2 sebab ramai yang minat KPOP ni terdiri dari golongan muda remaja lagi bergetah (huhuhuhu)..
Ok ni je yang aku nak bebel dalam entry kali ni hohoho panjang kan? Hmm xnak la nanti aku bagi macam2 comparison kang ade yang sue aku hohoho....gudde bye yeom!

No comments:

There was an error in this gadget