Tuesday, August 2, 2011

Hari pertama puasa!


Huhu sape x puasa angkat tangan! Kalau uzur xpe kalau sengaja meh akak sepak meh! Hari ni hari pertama puasa untuk tahun ni dan juga hari pertama bazar Ramadhan dibuka hehehe...
Pagi macam biasa g lab pastu tengah hari jumpa Dr Fiona sat sebab aku dengan Su ade hutang 2 soalan dengan die hehehe..jumpa dengan Dr Fiona buat aku dengan Su rasa macam jumpa kaunselor la plak hehehee but she's even better. Die faham masalah kitorang dan siap bagi nasihat macam2 lagi hehehe..syok oo..just macam tergagap2 skity la sebab th whole conversation are done in English. Huhu tapi lepas 10 minit macam 2 aku dah boleh speaking macam biasa hehehhe...
Petang tadi lepas solat Asar, aku g bazar Ramadhan depan terminal dengan kanak2 ceria lab + Jiah rumate Fidah huhuhu..best oo..banyak choices~~harga standard Kuantan le~~~
Malam plak kami g Tarawikh sama2 kat masjid yang sama..hehehe hari ni jadi benda kelakar..time rakaat ke-8, ade seorang budak lelaki ni men lari2 atas sejadah & yang paling xleh blah depan aku, aina & ain budak 2 tiba2 terjatuh & cepat2 die bangun balik..aku punyala tahan gelak & nasib baik la x terlepas..haih manalah parent budak 2....budak 2 dalam lingkungan 3-4 tahun dan yang paling buat aku marah, budak 2 lari2 dengan pakai selipar haih..kelakar tapi dalam masa yang sama aku marah gak...
Abis solat, kitorang pun balik la ke sarang tapi.....ade banyak giler kereta and they're blocking our way..haih..nasib baik la kereta2 tersebut meninggalkan perkarangan masjid dengan agak cepat so boleh la kitorang kuar huhu...
huhu okla that's all folks..bubbye

6 comments:

RuBy said...

SAYA sAYA~
tapi saya puasa!! hahah~ akak tak perlu lempang !~
hahaha
selamat berpuasa nas!

Norlyana Nasrin said...

@RuByheheehe sengal~
selamat berpuasa gak Rubiah oiii..

perindu_خلافة said...

rizQan lagi suka kalau kesesakan tu disebabkan usaha ramai mencari keredhaan Tuhan.. hidup dalam jemaah lebih indah dari hidup seorang diri kn~

'Sabar itu jauh lebih indah'

Norlyana Nasrin said...

@perindu_خلافة yeah btol! alhamdulillah malam ni pun ramai gak huhu...Dr Tariq pun solat kat sini (^-^)

perindu_خلافة said...

^_^ alhamdulillah.. Islam tidak dibezakan pada bangsa dan paras rupa, kita semua saudara =)

kat kampung rizQan pun masih ramai walau berkurang sedikit dr jemaah malam pertama, moga diperkuatkan diri ini dan jemaah lain utk terus istiqomah (",)

Norlyana Nasrin said...

@perindu_خلافة yeah & yg paling seronok tengok Dr Tariq amik saf yang paling depan hehe...
alhamdulillah...insyaAllah akan ramai samapi akhir Ramadhan (send the +ve signal!!)
(^-^)

There was an error in this gadget