Saturday, November 12, 2011

Kembali ke Kuantan~


Awal pagi lagi aku dah bersiap2 sebab nak balik dengan Rubiah pukul 8am. Aku keluar dari rumah pukul 7.10am. Di garaj, Pakcik Yeop yang sengal pagi2 menyanyikan lagu "Intan Liyana" dengan sumbang apabila ayahku memberitahunya yang aku mahu pulang ke Kuantan pada hari ini. Kami bersarapan dulu di gerai di Taman Mawar sambil menunggu Jed. Kami memulakan perjalanan menuju ke Gombak pada pukul 7.35am dan tiba pada pukul 7.50am. Agak lama juga kami menunggu Rubiah di hadapan Burger King kerana kami akan konvoi bersama keluarga Rubiah yang ingin menuju ke Kuala Terengganu.
muke menunggu Jed
Pukul 8.20am barulah kami nampak WLB milik Rubiah..setelah memasukkan barangan ke dalam kereta Rubiah yang sedia penuh dengan barangan beliau dan bersalaman dengan ayah n mamaku, kami bertolak pulang ke Kuantan~
Seperti biasa, aku bercerita tentang aktiviti cutiku dan bertukar2 cerita dengan Jed n Rubiah. Kali ni aku x begitu hyper memandangkan tidoku agak cukup la malam tadi..kami berhenti sebentar di Petronas yang ade kedai makan.....err ape ntah nama~~
huhu ade group wat treasure hunt~~
Hmm disebabkan ayahanda Rubiah belanja..maka aku bersarapan buat kali kedua pada hari ini huhuuhuhu jahanam diet~~abis makan sambung balik perjalanan~~
Dalam perjalanan macam biasa, banyak la cerita2 yang kuar dari mulut kami bertiga..oh kami bukan kepochi tapi banyak sangat benda menarik maka kami bercerita dan bercerita lagi...
Sampai Kuantan pada pukul 11.30am dan kami singgah sebentar di ECM untuk membeli barangan~~
antara yang dibeli~~
Abis membeli kat ECM, kami menuju ke kedai roti di Malay Town hohoho favorite ni~~
hasil tangkapan Rubiah : Pudding Polo and Walnut Bread..

hasil tangkapan beta : Butter Polo and Chicken Supreme~~
Hohoho memang beli cukup makan sampai malam la ni~sesungguhnya kami masih kenyang..nak2 lagi aku yang dah "breakfast" 2x..hahahahaha..nafsu makan naik kerana bauan roti yang pergh~~~~~~~menusuk kalbu beb!!!! 
Habis membeli kami pun pulang ke IIUM terchenta~~ku lihat progress masjid agak memberangsangkan tapi blur kenapa ade banyak keta kat area tepi masjid ari ni? hmm malas plak nak g investigate~~ maka aku wat andaian, mereka mungkin tengah bentang karpet dalam masjid huhuhu~~~
Sampai2 belakang T5, aku tergelak apabila melihat Rubiah yang dalam mode "Mari ke Cameron" ~~~ hahahaha


Ketahuilah Rubiah terpaksa berulang-alik untuk mengangkat timbunan barangan yang beliau bawa huhu..x dapek den nak nolong eh~~~
Baiklah rakyat2..beta kini sungguh keletihan maka beta ingin beradu~~huhuhuhu bye yeom!!


4 comments:

RuBy said...

ok~ sekali lagi muka x famous aku masuk blog kau~ -_______-lll
hahhaha~

RuBy said...

btw~
aku dah dengar balik lagu crush yg ko send tu~ aku save tau!
hahhaha~ nice one yo!!!

RuBy said...

dan ianya sampai habes la wei~
dengar ko denggg last kali~ ahahaa

amek ko 3 comment aku aje...hahhaha

Norlyana Nasrin said...

@RuBy ahaha ko famous dlm blog aku n t5 hahahah~~
oh yeke? hohoho ni yg b'kobar2 nk bwk blk keyboard dtg Kuantan hahaha~~
hehe ntah apsal kat hp aku separuh je hhohohoho~~
hehe xpe aku x caj ko pun~~~ahahaha~~

There was an error in this gadget