Wednesday, November 9, 2011

Outing at Midvalley


Hari ni semangat je aku bangun awal pagi sebab nak g jumpa kawan aku yang memang agak berkurun gak x b'jumpa, Norizah. Kitorang kenal dari zaman sekolah rendah lagi, huhu dari zaman kembang ke kuncup ke kembang lagi dan kini beliau kuncup semula hahaha...dulu aku, Jed dengan dia sama2 dapat tawaran ke matrikulasi Melaka dan MCIIUM. Akhirnya kami bertiga memilih MCIIUM~~bangga x UIA dapat student yang market macam kitorang? Hahaha perasan giler!!! Kat MCIIUM, aku dengan Jed dapat bioscience, manakala Norizah dapat Engineering..setelah beberapa ketika, beliau transform menjadi budak ICT dan kini masih belajar di Gombak...haih gembiranya hati beliau kerana tiap2 minggu balik rumah huhu..bak kata mak nya, x sempat rindu dah balik hehehe~~
Aku kuar dengan adik aku, Wani sebab budak ni dah start cuti sekolah..hmm biasalah budak PMR~maka kami bertemu di stesen komuter Rawang. Sepanjang perjalanan ke Midvalley, seperti biasa mulutku x reti diam dek kerana x cukup tido + excited nak bercerita segala benda huhu adikku dengan relaxnya tido kat sebelah aku meninggalkan Norizah yang terkebil-kebil melayan celotehku yang ntah bila nak berhenti. 
Tiba di Midvalley, kami terus ke GSC..huhu tengok2 dulu cerita ape yang ade..aku nampak Puss in Boots & rasa nak tengok cerita 2..huhu alangkah malunya aku bila aku nak tempah tiket, penjaga kaunter 2 cakap cerita 2 belum kuar lagi..huhu bahana x tengok tarikh dengan teliti huhu..maka kami pun bertukar kepada cerita len iaitu, Tower Heist yang aku baca semalam dalam surat khabar, menyatakan cerita ni mendapat sambutan hebat jugak kat US..huhu
Kami tempah tiket pukul 11am...lepas beli tiket, kami turun ke lower ground floor untuk membeli sarapan..ye Norizah x makan lagi maka beliau lapo~~aku plak g menggatal beli cream puff kat Beard Papa's ohohohohohohohohohohohoho ternyata x sesuai dengan taste aku kerana aku rasakan cream puff itu terlalu bland dan  x sedap...weeekkkkkkk!!!! Nak kasi lagi kaw..aku bantai beli 2 perisa, vanilla n chocolate..nasihat penaja: len kali kalau x pernah makan maka lebih afdal beli 1 je~~~


Pukul 10.40am kitorang dah naik atas balik n beli popcorn..huhuhu terlihat kanak2 sekolah yang len begitu excited nak tengok movie~~aku yang sama2 excited bercerita lagi dengan Norizah tanpa henti huhuhu nasib ko la Norizah~~~
Masuk je dalam cinema, x ramai lagi orang yang dah datang maka aku bercerita lagi dan lagi...ye aku juga rasa penat tapi ntah terlalu excited agaknya..huhu bila cerita start je aku senyap & hayati cerita huhu cerita ni boleh la tahan...tapi ade la ayatan die x sesuai untuk kanak2 suci sepertiku~~chewah~~
Abis tengok movie, makan kat food court..hmm makan Korean food..aku macam biasa beli bulgogi manakala adikku, ddokbogi...err ddokbogi die x sedap ye adik2? sila jangan beli + kimchi die juga x sedap...adoi dah la mahal harga die..aih beli KFC lagi berbaloi kot~~
bulgogi set

ddokbogi set

ddokbogi x sedap!!
Abis makan, berjalan2 la kami....g lower ground floor lagi..beli dorayaki & sweet potato hoho yang ni sedap hahahaha~~~setelah penat berjalan dan bercerita kami amik keputusan untuk pulang ke sarang~~hohoho
Oh ye..Norizah ade beli Tiramisu cake kat aku ahahahah gembiranya hati beta~~Secret Recipe lagi u~~ahahaha jahanam diet beta time cuti ni hoho~~



Time balik ni aku agak angin skit~~hoho macam biasa la kalau dah naik public transport especially komuter, mmg angin la weh..giler berpeluh ketiak menunggu tren komuter x sampai2..adoi la..ni dok suh rakyat naik public transportation tapi service x improve dari tahun brape ntah masalah sama asyik timbul je..x caya sila tanya penumpang2 tegar komuter..
Sampai je tren maka penumpang2 ini bersesak2 nak naik tren punya pasal..aku pegang la tangan adik aku..yela kang tertinggal kang mau menangis budak 2...huhu nasib baik la ade ladies coach maka bersesak pun xpe..tapi ade gak la tadi "pondan" tersesat seketika...huhu mungkin die tersilap masuk coach..xpe kte pk +ve...
Bila kat KL Sentral, ramai yang turun maka aku dapatla duduk huhu...duduk senyap2 lama2 tertido gak aku tadi..huhu kepenatan la katakan + xde sape nak berborak dengan aku huhu~~adik aku dok jauh~~sampai je Rawang, terus g stesen bas n naik bas mini Tun Teja huhu yang ni pun 1 hal..1 je bas yang ulang alik dari Tun Teja ke Rawang..maka kelewatan sering berlaku~~bas plak kecik + panas~~hoho sabar jela~~banyak benor koh merungut dari tadi...
Sampai je rumah dok tukar baju dulu huhu manyak panas~~n update blog huhu semangat nak bagi Norizah baca hahaha...sengal giler...dah la blog syok sendiri...hehe oklah ni je update untuk hari ni..insyaAllah akan update lagi len kali~~

No comments:

There was an error in this gadget