Wednesday, December 14, 2011

Siri bacaan relax: Kesengalan


Okay aku mengaku aku memang clumsy tahap maximum..x caya sila tanya kawan2 sekeliling aku..macam ni, semalam time balik dari abis klas Envitoxico aku dengan seronoknya turun ikut tangga (klas kat level 4) sebab lif penuh & aku x larat nak tunggu. Kat tangga 2 aku main2 dengan Su & Jed. Jed yang x leh blah dok hayun2 payung die sebab xnak bagi orang potong die (die depan kitorang) cakap dia kenderaan muatan berat. So aku dengan Su cakap la "muatan berat sila ikut kiri" mengikut undang2 jalanraya kat Malaysia ni la kan. Tiba2 Su cakap something yang xleh blah kelakar "Apsal kenderaan ni xde nombor telefon kat belakang? Kalau ada boleh call nak mengadu" huhu aku yang gelak giler2 sampai tertutup mata boleh plak ter"miss" 1 anak tangga & hampir jatuh tapi nasib baik la time 2 dah sampai ground floor maka aku terlajak ke depan sampai terpeluk dinding. Yang xtahan time 2 Meng dengan Fahmi ada kat belakang kitorang maka.......arghh!!!!!!!! malu la weh!!!!! aku siap jalan terhuyung-hayang sebab x dapat terima kenyataan apsal la aku boleh buat lawak time2 macam ni!! Ye aku dengar dorang gelak giler2 kat belakang aku maka aku toleh belakang & cakap "Korang x nampak apa2 kan?! Kan?! Anggap je korang x nampak apa2!!!! Meng siap boleh kata "Nasrin tadi ko menari shuffle kan? Hahaahaha..." Kurang ajo ko Meng!!! Arghhh malu weh!!!!!!! Aku dapat agak yang cerita pasal aku buat sengal mesti dah menular jauh memandangkan Jed antara saksi kejadian......adoi abis image aku!!!! Fufufufufufufufufufufufu.....
Hari ni plak ade klas RM kat KOS..ok sebenarnya aku dah niat nak ponteng je tapi memandangkan hari ni ada SCIENCESS Election maka aku gagahkan diri g jugak klas..xtau apsal hari aku hyper skit time awal2 pagi walaupun bangun lambat huhuhu...sampai2 klas borak dengan kengkawan yang ada huhu ari ni x ramai yang datang sebab just macam sharing moment dengan lecturer Nutrition dari KAHS..ok agak bosan gak la klas ari ni maka aku pun melukis ada la dalam 20 small cartoon character yang baru dicipta tadi hehehehe..Farah plak bantai buat origami burung jenjang pakai kertas & duit RM1 aku hehhehe..ada la dengar skit2 lecture die tapi lagi banyak berangan dari mendengar huhu nak buat macam mana.......
Abis klas, g jumpa Dr Deny bincang pasal MIC..agak menarik gak la dengar caranya pastu Dr Deny bagi peringatan yang ada lagi 6 bulan je masa nak buat FYP kitorang ni huhu..cuak la juga..dah abis bincang, kitorang turun bawah dengan harapan nak mengundi tapi...Meng yang jadi committee bagitau yang budak Indust dengan Envi kena undi kat KAHS..hmm xpelah...tengah jalan2 nampak Jimmy maka aku jerit la panggil die huhu suh anta kitorang g KAHS..tapi itu worang bantai plak bagi ceramah apsal die xnak mengundi..huhu sengal punya Jimilah! Aku dengan Aina g la cari Kak Mariya sementara Jimilah dok bagi ceramah kat Ain dengan Su...tapi Kak Mariya meeting la plak...maka turun bawah balik sambung dengar bebelan Jimilah..tiba2 plak Imad lalu..yang xleh blah..Imad ni die slalu tanya soalan x leh blah kat Ain & Aina "Korang ni kembar ke?"...pffft tergelak aku! Jimmy jahat giler bila die cakap "Xla, diorang ni sepupu je~~" dahla dengan muka serius maka Imad macam percaya je....aku yang kesian bagitau la yang diorang ni kembar..2 pun die macam ragu2 sebab dah Jimmy kata lain..pastu aku suh gak Jimmy anta kitorang g KAHS tapi die xnak & tolak kat Imad..xpe2..Ain ugut die cakap xnak tolong die so die macam waver skit & ajak 3 orang naik dengan die sebab Meng ikut skali..tapi kitorang buat bolayan je kat die hahaha padan muka ko! Last2 kitorang yang segan dengan Imad ni terus je jalan kaki..tiba2 mereka2 yang len kata x jadi g KAHS & nak undi petang kang sebelum klas Envitoxico..aku yang malas ajak la jugak dorang huhu..tengah syok nak melintas tiba2 Imad muncul & berhentikan kereta ajak kitorang naik..die nak g cf bro so afdal la nak bagi mereka2 menumpang..aku ni plak yang nak g KAHS tiba2 nampak kereta Jimilah & die berhenti..huhu aku bagitau aku nak g KAHS & naik kereta die hohoho..macam drama sengal je kan? Jimilah berhentikan aku kat KAHS tapi die bukan nak g mengundi pun..aih Jimilah la..Meng plak x mengundi sebab jadi committee..maka die g KAHS pun sebab nak anta aku huhu terharulah juga~ terima kasih la ye Jimmy? ahahaaha..
Kat KAHS plak, aku merayau la merata-rata sebab x tahu tempat mengundi..rayau punya rayau tiba2 nampak Husna & die pelawa masuk untuk undi huhu jadi btol la tempat yang aku rayau..nampak plak Rubiah maka aku menyuruh beliau menunggu aku sampai aku abis undi hehehe..nak tumpang balik ma~~lonely kot jalan sorang2..bahaya~~~abis undi, maka baliklah aku dengan Rubiah & Zulikha hoho itu pun ada kejadian patah balik g level 3 bagitau Kak Wani yang kitorang ada klas pukul 4...huhu nasib baik x sampai kat parking lot lagi..
Huhu macam2 kan benda yang boleh berlaku walaupun dalam masa 3 jam..huhu rasa macam nak balik rumah minggu depan tapi macam nak cepat buat FYP sebab apa yang kitorang buat ni agak memerlukan masa yang banyak dan commitment yang berterusan..hmm serius sekejap..perasan gak dah lama aku x buat entry sengal maka silalah baca dengan relax ye? (^-^)

No comments:

There was an error in this gadget