Saturday, February 11, 2012

Nekad


Ya satu tindakan nekad telah aku dan Su ambil pada hari Khamis yang lepas. Hatiku yang hancur remuk dek kerana tarikh quiz Epidemiology Method yang bakal diadakan pada hari Isnin (dah tukar Khamis :) yeay!) membuatkan aku membuat keputusan drastik iaitu ponteng 2 kelas Health Risk Assessment (Khamis dan Jumaat). Setelah abis kelas Epidemiology Method, aku dan Su keluar isi minyak penuh2 kereta kancil milik Su huhu persediaan untuk balik ma~~Malam 2 aku kemas barang2 yang mana aku rasa nak bawak balik huhu alih2 aku x bawak balik apa pun..hanya laptop dan log book aku..huhu...aku dan Su rancang balik selepas solat Subuh.
time tunggu Su huhu gelap lagi~~
Pukul 5.20am, aku bangun dan terus mandi dan bersiap sedia, x lupa juga menghantar mesej kepada Su..yela kang x bangun kang rosak plan! Sementara menunggu azan Subuh, aku mengemas sedikit barang2 dan online sekejap..dengar saja azan aku terus mengambil wuduk dan solat. Pukul 6.15am, aku turun dan menunggu Su di kereta. Hheheheh semangat x?
Tepat 6.25am, kami memulakan perjalanan, huhu terasa seronok pula balik awal2 pagi begini..hehehe dulu pernah gak buat skali dengan Rubiah~~hehehe...
Sepanjang perjalanan, aku berborak dengan Su..huhu biasa la macam2 cerita keluar..langsung x terasa mengantuk walaupun aku tdo kurang dari 2 jam malam tadi...aku ada juga bawa bekalan air soya V-Soy Multigrain & roti dan hokkaido cupcake yang aku beli di kedai roti Pastry World, Malay Town kelmarin..huhu sepanjang perjalanan, aku hanya minum air huhu x terasa plak nak makan~~

mini cooper kat depan!! huhu
Su anta aku sampai kat umah huhu biase ar VIP ma~~~hehe x la..sampai rumah ade la dalam pukul 10...amik kunci kat umah anak aku huhu tapi x sempat pun jumpa..sampai2 je terus letak beg & berehat jap...sekejap 2 dapat mesej bagitau Quiz ditangguh ke ari Khamis huhu seronok giler aku & Su hahaha maka balik Kuantan Isnin lo~~esoknya plak dapat mesej klas HRA ari Jumaat 2 cancel hoho kiranya aku dengan Su just ponteng 1 klas jela~~
Okay sebenarnya ade sebab aku dengan Su nak balik..kitorang dah bertapa lama sangat kot kat UIA semata-mata nak siapkan FYP secepat mungkin..maka masa kat rumah pun berkurang dan aku terus terang cakap aku homesick weh! Macam2 cara aku buat untuk hilangkan homesick aku..huhu tetibe plak aku tukar style..ade kekadang aku buat sengal..ade gak kengkadang aku kuar sesuka hati..ade gak masa aku manjakan orang huhuhu ni kalau sesapa sedar kira nasib baik la sebab aku manjakan orang tanpa sedar selalunya ahahahaha~~
Ok ari yang sama kat umah, petang 2 aku teman adik aku, Nadirah g bayar yuran die kat Segi College huhu ketika tunggu die aku buat lagi benda sengal...ta-dah!
saje je pakai spec die ahaha Fidah cakap macam mata belalang ahaha~~
Oh insyaAllah nanti aku akan buat satu lagi perkara sengal tapi disebabkan x confirm lagi maka tunggu & lihat ok? huhu~~~

No comments:

There was an error in this gadget