Wednesday, February 15, 2012

Penat dan penemuan~


Terus terang 14/2/2012 memang ari yang paling memenatkan aku dari segi mental dan fizikal...
Dimulakan dengan kelas CADD (Computer Aided Drug Design) yang aku sesungguhnya jadi blur tapi lama2 bolehla tangkap gak berkat kesabaran Madam Aslinda yang memang sempoi je ajo kitorang hehe banyak sangat pasal Molecular Biology maka aku memang dah x ingat~~ari ni la baru aki tau pasal MEROPS and BLAST hehehe EXPASY TOOLS~~~ baru je main2 tadi~~
hehe~~
Abis kelas awal sebab baru intro je~~ so aku, Ain, Aina & Su terus g KAHS...kitorang ade kelas Waste Management pukul 11.30am...err disebabkan baru pukul 9.15am, maka kitorang g la makan dulu kat cafe KAHS huhu makan nasi minyak yang sungguh berminyak...haih xmo dah! Jumpa Madam Azsida huhu lecturer yang ajar aku Parasitology dulu huhu satu2nya subject yang aku study abis buku die..siap buat latihan you~~~ Madam Azsida skang tengah mengandung 7 bulan dan tengah buat study pasal Malaria maka die x ngajo dah..Dr Pakeer take over katanya..die just tolong2 time awal2 je x silap aku huhu...kitorang pun berborak la sambil makan..hehe sampai kering kot tangan dok borak2 punya pasal...sedar2 je dah pukul 10.30am...maka kami pun naik level 3 & minta kunci kat office..hehe semangat kot datang kelas awal~~huhu...
Kelas Waste Management ni diajo oleh Dr Rosliza yang memang sempoi taha max la bagi aku...ok2 ade la benda yang buat aku malu2 skit hehe..Dr baca nama sorang2 & tanya nak panggil apa..ok bila turn aku je..aih Dr sebut 'Lyana'.. Budak2 ni makin galak la mengaco aku..aih malu kot..hehehe dah terbiasa dengan 'Nas' or 'Nasrin' bila dalam UIA so bila len dari 2 nama tu aku rasa pelik skit kecuali dengan orang yang aku tahu akan panggil aku dengan nama tu....kalau kat rumah len cte ma~~ dan seperti CADD, kelas abis awal la juga..ok aku bantai terus terang kat Dr Rosliza yang aku mengantuk fufuufufufufuff sengal kan aku? Punyalah jujur...dan kelas tamat...okay aku tertinggal payung aku disebabkan aku dengan kanak2 kembar dok berkejo g OSC huhu..esok2 la aku amik...
Settle kat OSC, kitorang balik la bilik...rehat jap & solat...pukul 2 kuar balik..g KOS pulangkan barang2 yang dipinjam huhu senang skit time clearance ma~~ 'tersinggah' la plak kat lab Microb...borak2 dengan Kak Muiezz & Hidayah (budak praktikal) jap 2 Kak E.G pun masuk gak..borak2 sambil usha2 budak2 1st year Biotech huhu beso2 la budak2 tu...muka pun matang bukan men..aih tetiba plak terasa awet muda ahahaha~~
Abis kat KOS, kitorang kuar..ade la benda2 sengal yang jadi kat kitorang huhu all credit goes to Norul Aina Alias ye..aih..penemuan baru...rupa2nya bangunan yang depan KP 2 ade 6 tingkat~~LHDN ade kat tingkat 4~~Suruhanjaya Sumpah ade kat tingkat 2 dalam bangunan yang sama~~paling xleh blah population lelaki sangat ramai dalam bangunan itu...aih takut+segan kami anda tahu? boleh dikatakan dalam 5 orang yang aku jumpa..4 adalah lelaki..fufufu disini mereka bersembunyi....ayat xleh blah..
Settle segala benda, kami g Megamall..huhu kanak2 kembar mencuci gambar~~mereka juga mengidam fast food..Ain dengan McD(padahal baru semalam makan) & Aina dengan KFC...aku plak mengidam Each A Cup Jasmine Green Milk Tea~~huhu dah tahap boleh jadi duta sebab boleh kata tiap2 kali kuar mesti nak beli~~hehe sedap~~~tapi x semua orang suka dengan rasa dia hehe...oh aku terjumpa Nuha dengan Faiq hehe saje buat muka seposen mintak blanje tapi x dapat pun huhu xpe aku tuntut time korang dapat pt nanti hehehe.....dan secara x sengaja, aku 'terdrag' kanak2 kembar ini ke Kenny Rogers..alamak la...boleh plak tekak teringin nak makan kat situ..huhu maka kami makan disitu~~fast food mereka disimpan untuk dinner xpun sarapan esok huhuhu...malangnya..haih x sedap la pula~~aih rugi2...
Ada la benda sengal jadi time balik yang membantutkan perjalanan balik kami..huhu alarm keta kanak2 ni plak problem..singgah sebentar di kedai yang dorang dok buat alarm kat terminal..nasib baik la sekejap..huhu sempat gak la si Aina men2 dengan kucing kat situ...
Balik bilik...terasa penat teramat sangat..maka aku pun g la mandi & solat...sementara nak tunggu Maghrib, aku buatlah keja CADD..huhu siap do~~boleh plak terlelap sambil terduduk menongkat dagu depan laptop tapi terjaga sebab kena gelak dengan Ain yang kebetulan masuk bilik aku huhu..malu akak~~
p/s: thanks to Su & Rubiah sebab wish birthday aku ari ni (^-^) hehe ikut bulan Islam aku dah 24 weh!!

No comments:

There was an error in this gadget