Thursday, February 9, 2012

Tak bersolek tak lawa?

Agak2 korang mesti macam dah tau je ape aku nak bebel untuk post kali ni..huhu setelah beberapa post sebelum ini boleh dikatakan post ilmiah maka kali ni aku nak bagi post yang lebih kepada kesedaran..okay? Okay lets get it started!
Jangan terkejut kalau aku cakap aku sampai skang memang x reti langsung nak make-up2 ni..sungguh..selalunya kalau aku nak kena make-up untuk apa2 event ke apa aku mesti dah x senang hati so aku suruh je adik beradik aku tolong..haih memang la aku x suka & x biasa! Walaupun senipis mana pun make-up yang orang tempel kat muka aku, aku rasa sangat x selesa & malu sangat..ye malu!! X tau la kenapa tapi perasaan 2 mmg wujud secara semula jadi..rasa macam ramai je yang dok perhati padahal xde siapa pun peduli tapi...yeah that feeling lingers until the time I remove my make-up..honestly. Pernah je aku try make-up sendiri tapi macam biasa la muka jadi macam vampire pun ade..haih lawak do! Oh lagi 1 kulit aku ni sangat sensitif! Make-up sembarangan ke mahal ke sama je effect kat kulit aku..ye aku akan rasa gatal2 lepas beberapa ketika selepas make-up & sweating a lot..
Aku dilahirkan dengan kulit yang boleh dikategorikan cerah la juga dan aku dapat perhatikan setiap kali aku disolek, kulit muka aku nampak lebih putih...err dan ketika itu aku dapat rasakan macam ditempel tepung gomak je~~hmm vampire~~~ x caya? hmm suke ati la~~
Ye aku tahu ramai kengkawan aku yang dah mula amik berat pasal penampilan diri huhuhuhuhu..yela masing2 dah nak masuk 23-24 maka instinct nak kahwin makin membuak-buak ye? hehehe..tau....ok2 tengok ramai je beli barang penjagaan kulit, make-up & siap diet bagai hehehe bab diet 2 aku pun sama tapi aku ada sebab lain ye? huhuhuhu ade la kaitan dengan masa depan~~ bagi aku, xpe kalau dah mula ada kesedaran macam 2 tapi kalau boleh jangan berlebih-lebih...maksud aku macam asal kuar ke g mana2 mesti nak bersolek tebal2, pakai baju lawa2 dan perfume 2 plak sampai menyengat hidung huhuhu bahaya2~~ wahai kengkawan sekalian, aku bukan dengki tapi bukankah dalam Islam, wanita hanya dibenarkan berhias hanya untuk suaminya sahaja? Perbuatan2 yang aku sebutkan diatas ini sebenarnya boleh mengundang zina dan ketahuilah betapa ramainya lelaki yang berhidung belang diluar sana yang menunggu peluang untuk menerkam mangsa...ye ini nasihat ikhlas bukan dengki ye? Oh lagi 1, kulit muka kte akan jadi lebih kusam bila kte selalu sangat bermake-up...
Mesti ade yang cakap, "Abis 2 xkan nak selekeh je kuar?" La...ade ke aku suruh ko kuar pakai kain kelubung (telekung) je? Haih! Boleh kalau nak bergaya biar bersederhana....faham? Aku pun kengkadang try gak new fashion tapi pastikan ianya macam biasa, menutup aurat dan x menampakkan bentuk badan ye? Kang x pasal2 dilabel bertudung tapi bertelanjang...ish ish ish~~
Oh nak dengar cerita x? Macam ni, semalam lepas kelas Epidermiology Method, aku kuar teman Su g isi minyak..abis2 2 g Tunas Manja n lastly aku kuar plak dengan Ain & Aina...ok makanya lepas klas 2 kiranya aku x balik bilik & kuar dengan jubah hitam aku semalam dengan tudung sarung yang memang aku pastikan labuh. Ain & Aina ni nak kuar g ECM untuk baiki printer diorang..aku tags along sebab nak g beli each a cup  & sambil2 2 survey harga printer..yela mana tau kot2 jahanam sungguh printer aku dek beberapa incidents yang telah berlaku..oh IP1300 ku~~~ Maka, ada la berlaku beberapa aksi sengal manusia2 sekeliling aku yang pandang aku semacam...hehe kot2 ingat aku ni Al-Arqam mana tah kot? Rasa marah dan lawak dalam masa yang sama..ye la sapa suka kalau orang tengok semacam? Yang aku pelik, perempuan2 yang dok tayang betis & paha 2 xde plak dorang tengok pelik..makin terjojol mata ade la! Aku rasa kelakar sebab apa punya manusia la..yang mana baik xmo ikut dan dipandang macam kolot tapi yang mana x elok 2 la yang dorang dok sanjung & agungkan..aih apala~~Tapi aku x kisah, malahan aku rasa selesa dengan pakaian aku sebab telah berlaku satu kejadian terhadapku dimana jubah dan stoking yang ku pakai telah menyelamatkan aku huhuhu..
Hmm okla aku rasa cukuplah leteran aku pada kali ni..yang baik dijadikan teladan, yang jahat dijadikan sempadan..sila tegur aku jika aku melakukan apa2 kesilapan.. (^-^)

2 comments:

{she-who-must-not-be-named} said...

ala pedulikan orang sekeliling.kadang2 aku selalu je pakai jubah hiatm g ecm.mmg diorang tgk pelik tapi lantak la.hahaha

Norlyana Nasrin said...

@{she-who-must-not-be-named} yup..huhu aku buat dek je..tp klu yg tgk melampau aku bg jelingan maut huhuhu~~~

There was an error in this gadget