Thursday, June 28, 2012

Housewify

Pernah juga dulu rasa macam x nak keja dan dok rumah je jadi housewife bila dah kahwin nanti. Oh reaksi mama aku memang sangat xleh blah..terkejut + marah. Ok mama saya memang sangat particular bab2 future..hmm dia memang jenis kalau boleh nak aku ada kerjaya aku sendiri..kiranya apa2 jadi kat laki aku, aku boleh survive la kiranya...hmm

Yang aku ni plak bukan sebab malas ke apa tapi...kalau boleh aku nak didik dan jaga anak aku sendiri..ye aku dengar banyak sangat berita2 yang x best pasal anak yang dibesarkan oleh pembantu rumah ataupun di daycare..hmm takut weh..tapi ikutkan aku pun sebenarnya nak bukak nursery sendiri jadi apakah? huhu

Kelebihan ada kerjaya sendiri:
-dapat bantu suami
-dapat menyumbang kat family
-boleh tanggung belanja sendiri

Kelebihan jadi surirumah
-dapat didik anak
-insyaAllah lebih rapat dengan anak
-rumah lebih terurus

Saje je aku letak 3 kelebihan ada kerjaya dan kalau jadi surirumah padahal banyak je..hmm apa2 pun buat masa sekarang aku xnak fikir lebih2..yela kita hanya merancang tapi Allah yang tentukan maka just doakan yang terbaik je untuk masa depan..amin~

#entry xleh tidur~
ok sila layan ni

2 comments:

perindu_خلافة said...

buka nursery sendiri.. boleh jadi kerjaya, dalam masa sama boleh jaga anak sendiri hahah ^_^

Norlyana Nasrin said...

@perindu_خلافة
benar katamu rizqan huhu~
kena kumpul duit dari sekarang huhu~

There was an error in this gadget