Friday, June 29, 2012

Positive


Aku rasa buat masa sekarang aku kena jadi lebih positif dari biasa. Ye benda 2 yang dah terjadi ni kalau dok ingat lama2 mau gila. Segala kesilapan lalu tu sebaiknya kita amik sebagai pengajaran dan kembali kepada Allah sebab Dia Maha Pengampun..kalau dok fikir apa yang orang lain fikir memang haru..

Ayat yang aku dok nasihat kat seorang sahabat "kita ni semua manusia bukan malaikat..ni semua dugaan yang Allah beri kat kita..ko kena tabah hadapi semua dugaan ni..kalau ko dah dapat lepas dugaan ni insyaAllah ada ganjaran untuk ko..kalau x atas dunia ni nanti kat akhirat kelak". Aku sangat2 berharap sahabat aku ni dapat lalui dugaan yang Allah beri kat dia dengan tabah dan tenang. Dugaan itu sememangnya menyakitkan tapi insyaAllah, Allah sentiasa ada..dan aku sebagai sahabat insyaAllah akan sentiasa memberi sokongan moral atau apa2 jika perlu.

Baiklah..aku rasa insyaAllah minggu depan aku akan start dengan interview bagai..ye aku rasa aku kena buat sesuatu kalau tak otak aku akan 'berkarat' hehe..otak aku..kini disajikan dengan bahan bacaan ilmiah + bila bosan aku baca komik2 yang ada dalam bilik aku..ye best oo..library komik aku dah penuh weh sampai dok amik tempat barang2 lain..hmm xpe nanti ada rezeki beli rumah baru buat 1 bilik khas untuk buku2 ilmiah + komik kesayangan aku..huhu..

Baiklah sampai disini sahajalah aku menaip..insyaAllah ada umur aku update lagi..(^-^)

No comments:

There was an error in this gadget