Wednesday, August 22, 2012

Raya at OCBC

gambar recycle~ hehe

Saje je tadi siang bawa nasi himpit + rendang g tempat kerja..macam biasa, sambutan terhadap rendang yang dimasak oleh mama aku memang hebat..tahniah la mama! hehe awal2 lagi aku cakap dengan dorang yang mama aku ni certified rendang chef hehehe~ gurau2 (^-^)

Dengan rasa bestnya,pagi ni aku suruh adik aku, Nadirah dengan Wani hantar aku g kerja sebab susah la kalau nak angkut nasi himpit dengan rendang naik train..tapi.....aih entah apasal kitorang boleh plak sesat kat dalam KL..err terus terang cakap kitorang ni x familiar sangat dengan jalan area KL ni huhhuhu..last2 budak 2 stop kat KLCC suh aku naik LRT je g Kerinchi..mau 8 stesen gak la nak sampai ke tempat kerja aku..hadui la..tapi alhamdulillah la kuah rendang x tumpah ke apa hehehe...

Sampai2 je terus aku masukkan rendang dengan nasi himpit tu dalam fridge yang sedia ada kat pantry tempat kerja aku..huhu kalau nak tahu tempat kerja aku ni siap ada fridge, microwave oven (halal & non-halal), water dispenser, mesin air free huhu untung2..sebagai pekerja gunakan jela segala kemudahan yang ada dengan jimat dan cermat~

Tiba je waktu rehat, maka kami pun makan ramai2~kebetulan Abang Syed (my colleague) ada bawa rendang tok & lemang..woah memang gempak la..hehe kurang x bawak kuih-muih je kalau x mesti dah kalah jamuan raya u know? Tapi syok makan ramai2 sebab dorang makan dengan penuh selera dan memang licin la lauk pauk heheehehe bagus2..senang basuh semua pingan, tupperware, sudu garfu~ memang best (^-^)

InsyaAllah kalau ada rezeki lain kali boleh gak buat makan2 macam ni lagi (^-^)

No comments:

There was an error in this gadget