Saturday, September 15, 2012

Kancheong!!

maksudnya berdebar2 atau senang cite nebes (nervous)..

aku rasa kerja aku mula2 macam belajar kat U balik (training) pastu tetibe plak dorang nak pendekkan masa training dan suruh kitorang start kerja seperti mereka2 yang lain hari isnin minggu depan (17/9/12)..sesape yang rasa pelik apsal tarikh tersebut aku kena kerja padahal korang boleh relax, disini aku mengumumkan bahawa cuti aku ni kira ikut cuti negara bawah Johor (Singapore lo)..dorang x cuti maka aku pun xleh cuti
(TT^TT)

Maka minggu ni aku dah start stress..yela macam mana aku x stress kalau benda tu baru je diberitahu Isnin lepas..apakah?!!! Mula2 aku memang stress + bengang + rasa seperti dipermain-mainkan oleh top management..yela agak2 la beb ikut suka hati je dia ubah tarikh sampai nak terkucil jugalah trainer aku nak mengajar kitorang semua benda laju2...tapi bila difikirkan balik, aku rasa benda ni dah ditakdirkan maka redha jela..

Ada gak aku dengan kengkawan aku yang lain dok fikir tukar kerja lain sebab rasa macam ridiculous..hmm apa2 pun aku buat jela sehabis daya aku..kalau aku dah rasa x boleh & fed up maka...hmm doa2 xla begitukan sebab maunya aku kena hempuk dengan parent aku..huhu aku ni banyak tanggungjawab ok?

Oh minggu lepas aku g rumah kawan aku, Melody Looi...yup Chinese..apa yang bagi aku pelik ialah, selalunya kalau aku g rumah orang mahupun saudara mara sendiri, aku akan jadi x selesa dan nak balik awal..tapi ntah..aku rasa selesa dengan rumah kawan aku tu huhu..dan yang paling best dia hormat pendirian aku dan siap tolong aku jaga aurat aku..senang cakap bila ayah dia ada kat ruang tamu, di akan beritahu aku so xde la aku 'terkeluar' x pakai tudung...sebenarnya aku dah janji lama dah dengan Melody ni yang aku akan temankan dia jumpa kawan dia dan tengok dia catwalk..so aku dah tunaikan janji aku minggu lepas yeah! oh yang pasal catwalk tu, harap maklum dia bukan model dan catwalk tu untuk product diet yang dia ambil ma..aku teman je..

Ada1 insiden berlaku ketika aku temankan kawan aku tu..dalam event catwalk tu, penganjur ada sediakan makanan untuk semua yang hadir..masalahnya makanan tersebut dibeli dari kedai non-muslim. Bila dorang dok bagi2 makanan, aku menolak walaupun mereka hidangkan daging ayam sebab aku rasa was-was dengan cara sembelihan ayam tu..dah dorang dok pelik dan tanya aku kenapa x ambil sebab tu daging ayam bukan babi..maka aku pun terpaksa menjelaskan sampai dorang faham...x cukup dengan tu dorang dok risau takut aku pengsan ke apa sebab x makan sampai sanggup nak temankan aku g beli makanan..oh ya event tu kat Empire Hotel ye kawan2 maka faham2 jela harga makanan kalau aku beli kat sana..so aku menolak dan suruh dorang jangan risau sebab pagi tu aku dah makan 2 sandwich yang Auntie Linda (Mak Melody) sediakan huhu sandwich paling sihat aku pernah makan (penuh dengan salad~tomato cherry)

Skang ni aku ada syndrome baru..bukan syndrome down sebab aku xde triple chromosome (21)..syndrome No 1...tiap2 hari aku buat perlumbaan aku sendiri...aku nak jadi orang first yang touch n go kat stesen LRT bila sampai kat Stesen Kerinchi tu~ aku tau ni hobby mengarut tapi aku rasa seronok hahaha~

Okayla sampai sini jela aku update..insyaAllah ada umur aku update lagi~

4 comments:

perindu_خلافة said...

lyana.. rizQan rasa syndrome tu boleh guna utk buat thesis phd tu, xpun untuk dapatkan hadiah noble.. sbb belum ada penemuan yang macam tu lagi setakat ni, hahaha~

# sepatutnya cakap; muslim puasa seharian belum ada case pengsan lagi maa ^_^

Norlyana Nasrin said...

@perindu_خلافة hahaha suka hati je..skang ni kte perasan macam ramai plak nak lawan dengan kte hari2 nak dapat no 1 hahaha~

haah la..adoi lupa plak..maybe sebab time tu rasa malu bila dorang terlebih concern...

perindu_خلافة said...

xpe energetic pagi2 boleh cipta mood yg baik utk bekerja ^_^

# lepas ni apa2 pun relate balik dgn kehidupan muslim, dakwah dgn hikmah~

Norlyana Nasrin said...

@perindu_خلافة hehehe bagus2~ seronok sebab competition makin tinggi haha~

InsyaAllah..akan diusahakan

There was an error in this gadget