Friday, January 18, 2013

My Style Daging Masak Merah (^-^)

Ahahaha suka hati je aku masak daging lagi hari ni~

Dan sememangnya aku akan masak ikut suka hati aku..tapi rasanya boleh tahan la~

Okay hari ni masak~

Daging Masak Merah Nasrin's Style~
Untuk daging tu aku buat macam Bulgogi semalam..rebus selama sejam lebih..

Panaskan kuali pastu masukkan minyak masak sikit..letakkan cili giling dalam 2-3 sudu besar pastu kacau..masukkan gula sikit 

Masukkan bawang merah dan bawang putih yang dah dipotong dan kacau sebati..

Masukkan daging dengan air rebusan dia

Masukkan sikit garam dan serbuk lada hitam sikit..

Masukkan sos cili sikit pastu masukkan cili merah yang dah dipotong..kacau2 sampai masak muahahahah~

Simple kan? Senang gila tapi boleh tahan la sedap..

Hehe sebenarnya dah dok rumah ni xtau nak update ape sangat maka aku update jela benda yang aku masak..ni sebenarnya adik aku yang request nak makan daging masak merah untuk makan tengahari hari ni..oh dia balik makan tiap2 hari sebab tempat keja dia dekat gak la dengan rumah..bila aku cakap malas dia cakap dia nak upah aku dengan tarian ballet dia..hahahahha sengal..

Okayla sila la cuba (^-^)

No comments:

There was an error in this gadget