Monday, January 7, 2013

Rimas


Aku cepat rimas skit dengan orang yang terlalu depend on others.

Bagi aku, selagi boleh buat sendiri, jangan minta orang lain tolong.

Ye aku agak independent bab2 hidup ni..

Nak motivasi diri pun kalau boleh aku buat sendiri..xnak orang lain tolong..ntah la mungkin aku ni ego nak tunjukkan sisi lemah aku kat orang..hmm ego..

Dulu aku pernah gak depend kat orang tapi selepas beberapa ketika, aku pk balik, betapa ruginya aku x buat benda2 tu sendiri..orang yang buat tu yang dapat ilmu bukan aku..maka aku belajar sendiri dan buat..hasilnya memang memuaskan walaupun ada kesilapan skit tapi xpe tu semua hasil kerja aku..

Sedangkan masak tu pun aku belajar sendiri..terus terang kalau x sedap ke ape xpe sebab semua dari kita belajar dari kesilapan..xde siapa yang perfect kan? Tapi kalau nak improve, x salah bertanya dengan orang yang tahu..tanya je jangan suh dia buatkan!

Kalau boleh aku nak lakukan semua benda sendiri, bila dah x reti sangat baru minta tolong dan itu yang sepatutnya dilakukan oleh semua orang aku rasa. Bukan baru buat terus minta tolong..hmm

Lagi satu, tau x apa itu clingy? Clingy- terlalu bergantung kepada orang lain..huhu lebih kurang dependent tapi yang ni agak annoying...minta jauh la..

Nah amik lagu rimas!

No comments:

There was an error in this gadget