Thursday, February 7, 2013

Miss me? Miss me not.. (entry panjang lebar)

Agak lama juga aku x update kan? Hehehe bukan sengaja xnak on9 tapi internet connection aku yang powered by monkeys on wheel ade prob skit..biasa la monyet pun nak cuti..sakit..etc...

smart x monyet ni? hahaha~
Sarcastic? Hehe~

Macam2 benda gak la yang terjadi sepanjang aku x on9 ni..popo aku masih sakit dan hari tu masuk ICU dan menjalani pembedahan. Hmm maka Ahad ni insyaAllah kami akan g melawat dia + CNY ma..sedih gak time raya2 ni popo aku plak sakit kan? tapi apa2 pun tu semua ujian dari Sang Pencipta..mana tau kot2 popo aku dapat hidayah lepas sakit2 ni..marilah kita sama2 doakan..

Semalam aku teman Wan aku (Koh Saerah) g Hospital Selayang..lutut Wan aku ni ade kelenjar apa ntah sebesar guli lupa plak tanya Doc semalam..macam biasa la kalau g hospital mesti kena g pagi2..lagipun appoinment Wan aku pukul 10am..

Maka bermulalah ceritera~konon..

Pagi tu aku bangun dengan malas sebab kena keluar dari sarang hehehe..Nadirah masuk keja lambat sebab kena anta kitorang g hospital..bila semua dah ready maka kami pun memulakan perjalanan~ tapi mesti mau makan dulu ma sebab kang x tau pukul berapa baru habis 'appoinment' tu..tengah perjalanan g kedai mamak, tetiba ade 1 kereta polis depan kereta adik aku ni bagi signal ke kanan..okay kat depan aku ni ade simpang dan ade 2 lorong ke kanan..dia punya lembab gerak maka kitorang ingatkan dia nak masuk lorong lagi 1 yang paling depan..jadi adik aku dengan innocent potong la dia sebab kitorang nak masuk lorong depan kitorang ni..dah selamat kami masuk lorong tu tetiba nampak kereta dia kat belakang kereta kitorang dan potong kitorang kat lorong yang sepatutnya 1 kereta je boleh lalu + ini kawasan perumahan okay? Ape kejadah? Okay la aku biar jela..bila kitorang berhenti kat kedai mamak tu..dia pun berhenti sekali dan terus g marah adik aku yang drive..adik aku dah minta maaf dan beritahu yang kami x perasan yang dia nak masuk lorong yang sama tapi...oh nampaknya polis ini sungguh x beradab sebab orang dah minta maaf pun dia masih marah2 dan bila terkeluar perkataan 'BODOH' dari mulut dia terus aku dengan adik aku naik angin...maka adik aku membalas dengan mengatakan polis tersebut sangat kurang ajar dan x beradab dan adik aku x sekali pun mengucapkan perkataan 'BODOH' yang amat digemari oleh polis tersebut sebab dia mengulang perkataan itu berkali-kali..bila adik aku dah naik angin, adik aku pun berkata "Apa kau ingat kau polis aku takut?! Kurang ajar punya polis!" dalam keadaan yang genting tu lupa pula aku nak amik nombor plat kereta polis tu dan nombor polis tu..kalau x apa lagi aduan ke balai la..x abis dengan tu dia mula bising2 dan bercerita at orang sekeliling kononnya adik aku yang salah..hmm x matang langsung! Adik aku pun apa lagi " Hah! Cerita la kat semua orang! Dah salah sendiri, polis konon". Orang sekeliling asyik memandang ke arah kami walaupun selepas polis tu beredar..ada yang berbisik-bisik hmm lantakla..ade gak suara2 sumbang yang mengatakan adik aku garangla apa la..ahh persetankan mereka~kami yang berada dalam situasi macam tu pun tiada seorang gentleman pun yang datang tolong..bayangkan kami 4 orang perempuan (ingat ada 2 orang tua) kena marah dengan seorang lelaki yang bertubuh agak besar tapi tiada sesiapa pun yang cuba tolong..hmm masyarakat ntah apa2..oh nak kata kat polis tu..ayah aku dulu pun polis tapi xdela poyo macam kau! pasal sikap kau orang ramai bagi tanggapan x baik kat polis!

ramai orang~

Selesai makan, kami meneruskan perjalanan ke Hospital Selayang. Nasib baik jalan raya x begitu sesak maka kami sampai dalam masa 15 minit macam tu..sampai je terus kami berdaftar di tingkat 4. Macam biasa la dah daftar kena tunggu nombor pastu tunjuk IC pastu tunggu lagi sampai nama dipanggil untuk amik nombor jumpa doktor...tunggu punya tunggu sampai naik lemau aku..Wan aku dapat nombor 6115 dan pada pukul 10.39am nombor yang keluar ialah 6103..jadi aku ingat x lama lagi la giliran Wan aku. Time tengah2 tunggu tu aku borak2 la dengan Wan aku buat benda sengal dan etc tapi...pukul 1.40pm barulah kitorang dapat jumpa doktor..oh doktor yang buat consultation tu namanya Doktor Satriya (oh doktor ni Melayu okay)..dalam kepala aku oh Satria~ nasib baik la doktor ni baik dan kelakar hehe jatuh cinta sekejap~ dia cadangkan Wan aku buat surgery buang 'ketulan' kat lutut Wan aku tu..huhu Wan aku dah cuak la bila cakap pasal 'operesen' ni hehe siap tanya sakit x? time 'operesen' nanti dia sedar x? aku yang dengar bantai tergelak hehehehe sorry Wan, lawak sangat sangat doktor tu pun tergelak sekali hehe~ so insyaAllah nanti Wan aku akan menjalani 'operesen' di lutut kirinya bila paper2 yang berkaitan disiapkan oleh Dr Satriya yang baik hati~ oh ikutkan kalau surgery macam ni kosnya RM6500 tapi disebabkan dulu Wan aku keja 'gomen' maka free jela~
 
Aku rasa dah cukup panjang dah entry kali ni..ntah ada yang membaca ke tidak aku x tau tapi aku rasa seronok sebab dapat story2 kat blog kesayangan aku ni hehehe~

4 comments:

perindu_خلافة said...

oK mungkin ter'emo' sangat tu sampai terlupa buat kerja yg lebih penting (check plat no & uniform no), selepas ni kena lebih alert, baru profesional ^_^

check-up kat hospital memang x boleh nak elak, terlalu byk patient nak diuruskan dalam satu2 masa,
chill ax, enjoy the show..
only in Malaysia

Norlyana Nasrin said...

@perindu_????? terus terang time tu kte terkejut sangat sampai terlupa benda2 penting tu huhu..bila beritahu ayah baru teringat pasal no plat & no uniform..

yup terlalu ramai patients tapi doktor tu pun cakap dia sendiri pelik kenapa lambat sangat sebab selalunya warga emas diutamakan huhu~

perindu_خلافة said...

hurm.. mungkin counter silap bagi no kot, selalunya warga emas n baby ni ada no khas ^_^

Norlyana Nasrin said...

@perindu_????? Ntah la tapi berdepan kot dengan orang yang jaga kaunter time amik no tu..xtaula kot Wan kte muka awet muda kot~hahaha

There was an error in this gadget