Tuesday, April 30, 2013

Cantik



Sedang aku menunggu tren untuk pulang ke Rawang, aku terlihat seorang gadis yang aku agak berumur belasan tahun. Tangannya penuh dengan beg kertas berisi beberapa alatan tulis dan pembalut buku.

'Cantiknya..' bisikku dalam hati. Subhanallah..gadis itu memang cantik dan pertama kali aku berasa sangat tertarik dengan seorang gadis..err tolong jangan ingat aku lesbian okay? I'm not!

Kenapa aku cakap gadis tu cantik? Senyumannya?Tidak dia tak senyum langsung tapi kalau dia senyum aku dapat rasakan yang dia lebih cantik. Badannya?Biasa-biasa sahaja. Pakaian? Mungkin..okaylah meh aku beritahu..gadis tu nampak sangat cantik dengan hijabnya. Dia memakai jubah berwarna ungu gelap dengan bercorak minimal. Dikenakan pula dengan tuduh labuh berwarna ungu lembut..cantik..ye sangat cantik..

Kemudian aku bandingkan pula dengan pakaianku..alhamdulillah masih menutup aurat cuma tudungku tidak selabuh gadis itu tapi masih labuh mengikut syarak..terdetik hatiku..sudah bersediakah aku untuk ke peringkat seterusnya..i mean change my head scarf style..tudung labuh jenis sarung seperti itu..aku dah ada tapi masih belum pernah pakai..entah kenapa..

Aku masih dalam proses pembaikan diri dan menguatkan imanku yang masih nipis bagiku..doakan aku ye kawan2..aku akan berusaha untuk menjadi lebih baik dari hari ini insyaAllah..


No comments:

There was an error in this gadget