Monday, August 26, 2013

Incik Bos - Part 4

Ah Bin zaman muda2

Lambakan kerja bagaikan tak akan habis memeningkan kepalaku pagi ini..

Dengan penuh semangat, aku memulakan kerja2 dengan menyusun agenda..

"Nasrin, Kevin call" rakan sekerjaku Daphne aka Depeni (hehehe~) menyambungkan talian kepada meja kerjaku.

"Nasrin, Kevin aa.." lepas perkenalkan diri straight je incik bos aku cakap bahasa Kantonis dengan aku laju2..saje je dia ni! Dahlah pagi2 aku blur..

"Hah? What?" soalku akibat terkejut + blur pagi x abis2

"XX company bla bla bla" Ah sudah Ah Bin ni saje bagi aku tambah blur dengan cakap laju2

"Err ok2 XX" x sempat aku nak abis cakap dia menyampuk..

"XX is company name lah! Hahahahaha.." amboilah sukanya dia ketawakan aku..

"Ok2 I know that is a company name..ok"

"XX company asked us to provide lorry driver and installer name for tomorrow delivery"

"Okay2 I'll check it ASAP. Oh Kevin about XY company. Can you please advise about size and furnishing?"

"They did put the scale right?"

"But I don't know how to read based on that scale" jujur aku mengaku..kedengaran ketawa Ah Bin dicorong telefon. Amboi la suka betul dia pagi ni!

"Aiya, I'm a newbie ma! How should I know that?" agaklah beb, kawan aku si Depeni tu pun x reti..makin galak si Ah Bin tu gelakkan aku..cis!

"Ok2 I call them and ask" dengan sisa tawa yang masih berbaki akhirnya Incik Bos dengar gak kata aku..hehee~

"Ok.." Aku meletakkan telefon lalu menyambung kerja...

Beberapa jam kemudian..

"Nasrin, Kevin aa..did you receive my mail about....." habis dia menyampai pesan aku bertanyakan semula pasal XY company.

"Oh can you please call them? Tell that Kevin asked you to do so as I'm in a meeting right now" huhu aku tau dia x main2 sebab suara dia serius huhu..skali serius incik bos aku ni agak seram juga~

Petang itu..

Dari jauh aku nampak Ah Bin..

"Haih Ah Bin aa.." keluhku sambil buat2 kerja2 yang sepatutnya..

dan sebentar itu..

"Nasrin, please bla bla bla"

"Ok2"

seketika kemudian..

"Nasrin, please bla bla.." maka aku patuhkan aje..

dan seterusnya..

"Nasrin, can you please bla bla" ok aku penat.

"Kevin aa stop. Wait ok? I finish this thing first" kutunjukkan 5 jariku tanda 'sila berhenti wahai Ah Bin!'

"Hahahhaa..I just afraid later you'll forget ma" hahaha amboi! Incik Bos ini kalau boleh memang mau je aku picit2 kalau saiz dia 3cm la..

Disebabkan dia asyik kacau aku maka aku asyik lupa apa dia suh buat ahaha padan muka! Banyak kali gak aku kacau dia balik..hehe revenge!

Kerja yang bertimbun menyebabkan aku OT hari ni..yela tunggu esok mau gila lagi aku huhu..xpe boleh tambah sikit duit bulan ni (^-^)

Kerja aku ni boleh dikatakan boleh tahanlah walaupun tension tu memang xleh blah tapi insyaAllah aku akan buat sebaik boleh huhu~ semangat waja!!

P/S: Doakan saudara2 Islam di Mesir dan umat Islam di negara2 yang bergolak. Oh lawat blog novel Kisah Kita dan Isteriku Ratu Ais.


No comments:

There was an error in this gadget