Wednesday, August 28, 2013

Incik Bos - Selamat Tinggal Incik Bos



Selasa 27/8/2013

"Okay sekarang Daphne dengan Nasrin handle Kelly dengan Amir." Keputusan yang dibuat oleh Senior Sales Coordinator btol2 menjatuhkan semangatku.

'Incik Bos....' getusku dalam hati dan kepala otak aku. Sedih sebab dah selesa dengan Ah Bin jadi bila kena tukar tu yang rasa x seronok..

Walaupun begitu, aku perlu habiskan kerja yang pernah Ah Bin amanahkan padaku sebelum 100% ditukar kepada 2 sales coordinator yang lain.

Beberapa projek masih belum disempurnakan dan dalam tangan aku, ada dua-tiga projek besar huhu wa pening..maka hari2 kena OT~ pening punya pasal sampai aku lupa desktop aku bukan touch screen

Petang itu..

Bam! Woot2 blackout woo! Dari pukul 5.30om, ofisku blackout dan ada balik elektrik pukul 5.50pm macam tu...'okeyla masih boleh OT' fikirku tapi...haduh, server plak x bleh connect..bila call IT dept, kena marah sebab kawan tu tensen nak baiki server dan ramai bertanya huhu sabar ye Ah Seng?

Lama tunggu, nak dekat pukul 7, Ah Seng call cakap suh balik sebab lambat lagi server nak elok maka aku OT sejam jela semalam dan projek menara T tak dapat aku siapkan....tapi company D punya quotation nasib baik dah nak siap..

Rabu 28/8/2013

"Nasrin, I've send you the email about C company, can you please revise the quotation?" suara Ah Bin dari corong telefon membuatkan aku terkial2.

"But I didn't receive any email from you" balasku jujur setelah memeriksa inbox email.

"Aiya I send it to another email address..hahahaha" aku pun turut tergelak..

Macam-macam Ah Bin ni..dah la seharian x masuk ofis. Lepas beberapa minit dia call lagi dan aku xtau kenapa aku x dapat email dia..aku suh dia email kat gmail aku..dia pun ye kan aje..lepas beberapa ketika dia call. aku beritahu aku xdapat email dia lagi..dia suh Daphne forwardkan je kat aku huhu senang..last2 aku call dia beritahu yang aku dah buat dah revise company C tu berdasarkan layout yang dia bagi..

Lepas beberapa jam Ah Bin call lagi tanya pasal mock up..punyalah aku blur..aku cakap biar aku check dulu..rupa2nya aku dah 4wardkan kat sales coordi lain yang dah amik tanggungjawab aku dulu..huhu senang cakap si Ah Bin ni dah lupa yang aku dah x uruskan dia lagi huhu..sedih..

Tapi alhamdulillah la aku dah boleh cope dengan kerja aku skang dan dua orang yang aku dengan Daphne uruskan sekarang ni pun kira okey jugaklah walaupun kerja bertimbun huhu..kerja yang takkan abis huu.

Malam tadi aku buat OT lagi huhu x lama sebab pukul 7.45pm blackout lagi company tu..haih x bayar bil apa? Maka kami tunggu sampai pukul 8 untuk balik kalau x rugi je OT~

Okey la nampaknya siri Incik Bos dah sampai ke penghujung..walaupun sekejap tapi aku seronok kerja dengan Ah Bin huhu (^-^)

No comments:

There was an error in this gadget