Thursday, September 12, 2013

Macam-macam..

carnation..

Tajuk yang memberitahu kesimpulan pada hari ini.

Depeni x datang sebab ada hal..maka aku sangat busy sehingga nak g tandas pun fikir 2 - 3 kali..banyak sangat benda yang kena buat sampai aku jadi blur..penat oo..

Ah Bin plak sesuka hati dia suh aku buat macam2..yang paling xleh blah dia boleh plak minta invoice yang Depeni dah bagi dari beberapa lepas..memang la dia ni jenis yang x tengok email & tray yang  dikhaskan kat dia..

Dah pulak tetiba dia suh satu customer ni call aku dan tanya semua benda kat aku..suka hati je padahal tu sume dia yang patut handle huhu..sengih je pakcik tu bila aku pandang dia dengan muka geram..

"Nasrin you know Mandarin right?"

"No I don't know" dengan selamba aku saja jawab x reti sebab aku tahu dia saje je tanya soalan yang dia dah tau jawapan.

"How come you don't know..lame" amboi suka hati dia je..

"Whatever, I know another language so what?"

"You know Cantonese meh?"

"I know Korean and Japanese"

"Waiyah..Japanese?! Yamette~"sengaja dia buat gaya perempuan gedik jerit2 'Yamette' kat aku..apa kena la dengan Ah Bin hari ni?

"Kimi wa hontoni saitei no ojisan!!" dengan geram aku jerit balik kat die..haha mau tergelak satu department dengar kitorang 'bertengkar' tadi hehehe..



Oh ye lupa plak aku nak cite pasal lagi sorang orang menarik kat tempat kerja aku ni. Nama dia Ah Yin. Mula2 dulu dia seorang je lelaki yang kerja kat satu department ni. Perangai? Hehe kalau x sengal xkan la aku cakap menarik ye x? Kira perangai dia boleh masuk la dengan aku..

Petang tadi..tengah busy2 Ah Yin call extension aku tanya pasal order satu company ni..aduila order company XY ni btol2 buat aku tensen sebab sesuka hati dia die letak coding maka banyak kerja semata2 nak pastikan order ni sempat dihantar.

Dah lepas tu aku g la revised order tu..huhu sampai kat bawah Ah Yin plak tensen hehehe..

"Aiya you tukar code dia ikut company punya code ka?"

"Yaloh..kenapa x boleh ke Yin?" aku yang 1st time handle order company ni memang sah2 la blur.

Mau dekat sejam gak la kitaorang tercongok menunggu superior Ah Yin yang tengah busy untuk bagi jawapan. Last2 minta lagi seorang yang kira superior kitorang yang tolong beritahu. Maka aku kena tukar lagi order tu.

"Ala Ah Yin kalau tukar nanti takde sapa nak tolong sign" aku luahkan perasaan bimbang aku kat Ah Yin

"Itu you jangan risau. Kalau xde sapa mau sign, biar saya sign. Saya sudah cakap okey ma.." huhu lega aku boleh kawtim2 dengan dia ni..yelah kalau lambat lagi entah boleh siap ke x order tu..huhu

Pagi tadi aku masuk je keja dah nampak si Ah Yin ni dok menari2 kat department die..hehehe lawak btol mamat ni..

Lagi 1 kalau aku buat silap ke apa dia la yang selalu call beritahu dan aku boleh kawtimkan dengan dia je huhu senang~


Tapi hari ni yang buat aku panas ialah bos besar sikit dari Ah Bin..entah apa yang buat dia bad mood, sume benda dia nak marah..Ah Bin yang sah2 bapak dia punya company pun boleh relax dia pulak melebih buat orang lain sakit hati huhu..dah tahu x cukup staff dan banyak benda kena buat lagi nak suh macam2 dan bila ada silap terus nak marah2..hmm kata esok dia nak jumpa semua new staff kononnya dia x puas hati dengan kami..nama pun new staff, nak expert macam dah keja 10 tahun tu memang x la kan..hmm tu yang buat aku rasa hari ni hari yang macam2..

Gelak sebab Ah Bin
Lega sebab Ah Yin
Gelak lagi dengan Yong
Sakit jiwa dengan bos besar skit dari Ah Bin..



No comments:

There was an error in this gadget