Wednesday, November 13, 2013

Atas dan Bawah



Hidup itu umpama roda..wah ayat biasa tapi selalunya kita tak sedar..

Dek terlalu selesa berada diatas, kita menyalahkan takdir apabila berada dibawah..ah manusia..dan x dinafikan aku juga begitu..dugaan demi dugaan, ujian demi ujian yang sepatutnya menjadikan aku lebih matang tetapi kerana diri yang lemah, aku hampir tersungkur..astaghfirullahalazim..

Jauhku dari Sang Pencipta menambahkan lagi perencah kesedihan didalam nurani. Nasib baik terdapat mesej dan post keagamaan di laman sosial yang sering mengingatkanku..hmm patutnya aku lebih membuka Al-Quran dan terjemahan bukan laman sosial tapi aku akui..ini kekhilafanku..'cuti' yang diberi Allah tidakku manfaatkan sebaik mungkin..mungkin aku patut tambah koleksi buku keagamaan?

Dalam sedih, Allah turunkan insan2 yang membantu..alhamdulillah. Sedih mungkin kerana perubahan hormon dan juga mungkin kerana sikap manusia sekelilingku...tak apa akanku kuatkan hatiku..

Apapun doakan aku ya? (^-^)

p/s: lawat novel Kisah Kita & Isteriku Ratu Ais


No comments:

There was an error in this gadget