Thursday, November 14, 2013

Saya Nak Ceria Semula!



Tajuk melambangkan perasaang aku..nak ceria balik! nak happy2 tapi in the same time x lupa diri dan tanggungjawab..insyaAllah..

Dulu semalam (12/11/2013) aku dikejutkan dengan berita kemalangan sepupu aku, Zulfadhli Zulkifli (nama ayah kami sama) seorang jurugambar New Straits Times Press (NSTP). Kemalangan motosikal yang agak teruk sehingga masuk paper Harian Metro tapi alhamdulillah dia ok..tempurung lutut dia pecah dan ada kecederaan kat tengkuk..mari kita ramai2 doakan dia cepat sembuh ok?

Kerja? Alhamdulillah la buat masa sekarang..semalam aku baru je jaga satu kelas praktikal Biologi..hmm dan ketika itu baru aku sedar betapa bersyukurnya kanak2 UIAM dulu..mereka disini boleh request nak spectrophotometer seorang satu..wahlaweh dulu kami siap beratur tunggu giliran nak pakai spectrophotometer tu..

Lesen? Tengah on the way la ni...aku bengang sikit la dengan instructor aku..boleh dia expect bawa macam pro padahal baru dua kali je aku belajar dengan dia..hari pertama puji melambung tapi hari kedua dia nak aku bawa ala2 pro..apa ni bro?! Oh instructor aku tu plak kawan sekolah adik aku dulu..ceit lagi haru! InsyaAllah 26/11/2013 ni aku g test..doakan aku berjaya ye?

Officemate aku si Syafiq tu rupa2nya dah kahwin! Aduilah..punyalah aku layan dia macam kanak2 Ribena..hehe dah aku memang jenis kanak2 pun kan? Sekali tengok profile Facebook (aku suruh dia add aku) dah kahwin rupanya budak ni! Haha ada yang kecewa ke? Haha..aku dari awal lagi dah bahasakan diri aku 'akak' dengan dia sebab dia muda 2 tahun dari aku...maka gua memang x kisah bro~

Okeylah doakan aku dapat sesuaikan diri cepat2 dan pickup laju2 apa yang diorang ajar okey?

p/s: silalah lawat novel akak; Kisah Kita & Isteriku Ratu Ais

No comments:

There was an error in this gadget