Friday, January 10, 2014

3 - 2 = 1



Apa benda ni Norlyana Nasrin..

Okeylah macam ni, aku terbuka link lama blog aku..hahah kantoi baca blog sendiri..haa kenapa? Tak boleh ke?!!!! hehe..

Entri yang dibuat ketika zaman masih hijau..pergh konon..padahal baru beberapa tahun kan? Rujuk sini

Mahu tergelak guling-guling baca entri sengal aku. Tapi terus terang, hobi berangan dalam shopping mall tu masih ada..tapi terjadi bila bersama dengan kawan yang sama-sama sengal jela hehehe..budak-budak sengal memang begini. Kecintaan aku terhadap kanak-kanak memang tak berubah..alahai nampak je baby dan budak kecik aku dah start nak fangirling (mode gedik macam hapa entah!) sampai budak tu naik pelik dan mesti parent budak tu bangga kecik-kecik dah ada peminat ahaha..

Hari Ahad hari tu (5/1/2013 tak silap aku), tengah aku dengan adik aku makan kat foodcourt Tesco ada seorang budak lelaki. Aku agak umur dia dalam 3 - 4 tahun. Dia lalu kat sebelah meja tempat kitorang makan dengan parents dia..boleh pula dia datang dekat dan senyum kat kitorang...warghhhh gila comel!! Adik aku yang perasan dok cakap budak tu senyum kat dia seorang je...ini tak aci!! Maka aku pun dok usha budak tu sampai la hilang dari pandangan..ayah budak tu pun senyum jela dengan perangai tak senonoh dua anak dara yang dok sibuk usha anak dia ahaaha~ comel ya ampun!!!

Kalau tanya aku bila nak kahwin? Aku akan jawab hari ni pun boleh...ahaha terkejut ke? Tapi..haa ada tapinya..aku mencari lelaki yang boleh mentarbiyahkan aku dan membantu aku dalam mentarbiyahkan keluarga aku sendiri..hantaran? majlis? aku tak pernah kisah pasal tu semua sebab bagi aku buat jela ikut kemampuan..hidup didunia ni sementara sahaja kalau nak dibandingkan dengan kehidupan kita di akhirat kelak.

And the worldly life is not but amusement and diversion; but the home of the Hereafter is best for those who fear Allah , so will you not reason? (6:32)

Nampak macam terdesak ye? Tak la..nak lagi jujur? Kalau ada tu adalah, kalau tak ada aku redha. Yelah sebab ada juga yang berjodoh dengan kematian kan? Maka relax, cool dan tambah amalan selagi hidup supaya tak menyesal di akhirat kelak..huhu aku ni banyak khilafnya..dosa lagi banyak dari pahala rasanya..kat padang Mashyar nanti mesti orang pun terkejut tengok perbuatan jahat aku atas dunia ni..bertaubatlah Norlyana Nasrin binti Zulkifli sebelum kamu dikapankan..doakan aku y sahabat sekalian?


p/s: lupa pula nak terangkan pasal tajuk 3 -2 = 1 tu...dua orang kawan dalam gambar tu dah kahwin maka tinggallah aku sorang yang single mingle ahahah~

No comments:

There was an error in this gadget