Thursday, January 2, 2014

Berangan



Bukan buah berangan..pfft teringat tragedi buah berangan tahun 2012 hahaha~

Okey tipulah jika ada yang berkata tidak pernah pasang angan-angan. Don't lie Jose!

Paling-paling waktu kecil dulu kita dah pasang macam-macam angan-angan yang kadangkala buat mak kita nak baling periuk kat kita. Ada je nak jadi bini altromen? Ngehehe~ oh ye dan anggap Power Rangers tu adik beradik kita ahaha~

Aku kuat berangan dari kecil sampai la sekarang. Ini kenyataan bukan penipuan kihkihkih...segala imaginasi aku ni aku pakai untuk bermain ketika masih kecil, mengarang karangan sengal ketika ujian, peperiksaan mahupun sekadar kerja sekolah Bahasa Melayu atau English. Imaginasi aku yang kadangkala tak difahami oleh orang lain tapi ada aku kisah? Aku boleh buat lawak bangang masa menulis surat rasmi untuk ujian Bahasa Melayu yang aku ingat sampai sekarang sebab ramai tayang muka blur + tak leh blah dengan karangan aku sebab markah yang aku dapat boleh kata tinggi juga la..ahaha nasib baik cikgu aku suka kalau tak mahu naya.

Bila dah masuk alam dewasa (chewah!) aku mula pasang angan-angan yang lain. Aku nak kehidupan yang mana aku boleh selesakan semua orang disekeliling aku dan menyumbang sesuatu untuk ummah. Angan-angan besor ni! Doakan aku semoga berjaya la ye...walaupun aku tahu macam mustahil tapi kalau Allah nak beri tak ada apa yang mustahil kan?

Angan-angan dan imaginasi aku juga kini diguna pakai untuk menghasilkan garapan sengal aku di blog-blog novel aku hahaha aku tak tahulah sama ada orang baca ke tidak janji aku dah keluarkan apa yang ada dalam kepala otak aku. Dalam masa yang sama aku cuba nak memasukkan sesuatu yang positif dan berguna dalam setiap karya aku. Kalau ada yang suka, alhamdulillah tapi jika ada yang tak suka tak apa..sila komen aa yang tak betul ke kurang boleh aku perbaiki diri ye tak?

Aku tahu angan-angan tipikal orang sekarang ni cuma nak duit banyak, dapat pasangan yang kaya-raya dan menawan, pakai kereta besor dan dihormati ramai..hahaha ini sungguh tipikal dan kadangkala aku pun bergurau nak yang begitu tapi aku tahu benda-benda macam ni kena usaha dari diri sendiri dan kemudiannya tawakal...oh ye kalau nak hidup senang didunia ni xde masalah janji ianya seimbang dengan saham kita di akhirat okey? Jangan takat kaya dunia je tapi miskin fakir di akhirat dimana ianya adalah kehidupan yang kekal abadi..rugi-rugi~

Okeylah aku rasa takat ni je karutan kali ini. Lawat blog novel sengal aku Kisah Kita & Isteriku Ratu Ais

No comments:

There was an error in this gadget