Monday, January 6, 2014

Bye bye Itiaq

Adikku, Wani aka Itiaq dan kawannya Myra.  

Hari ni adik aku yang ke-4 pergi berjuang..ayat mintak penumbuk sungguh...hahaha okay2 budak tu kena g PLKN..elok pula dapat kat Raub..boleh kata dekat la juga..ingatkan dapat kat Sarawak hehehe..mau menangis kot~

Dalam ramai2 adik beradik ni, dia seorang je yang kena. Yela dari generasi kakak, aku dan Nadirah (nombor 3) mana pernah kena PLKN dan2 tima dia kena la pulak. Apa yang buat aku tergelak, dalam ramai2 kawan2 dia pun, dia seorang je yang kena...hehehe lawak sungguh. Dan kawan2 dia buat jamuan perpisahan memerangkap sambutan awal hari jadi budak tu semalam. Pergh...diorang buat segempak yang boleh untuk adik aku ni..mengalahkan dari aku yang beli kek dari King's je..tu pun yang 3 slices rm6..hukhuk...aku tak tahu la pula nasib adik bongsu aku yang sekarang 14tahun kot masa dia nanti semua wajib pergi ke...

Malam semalam, macam biasa, sebagai seorang yang sering mengemas baju untuk berjalan ke sana sini, aku kemaslah baju dan barang2 keperluan budak tu. Kalau tunggu dia mahu sampai pagi x siap. Bukan apa, diorang ni semua macam clueless bila tiba bab mengemas/packing. Al-maklumlah aku seorang je yang belajar jauh dari keluarga dan tinggal hostel~

Adik aku tu kurus maka aku pun naik risau macam mana dia nak angkat barang2 dia. Nasib baik la pihak sana dah bagi tahu awal2 yang cuma boleh bawa 1 beg sandang dan 1 beg pakaian kalau tak macam2 benda budak tu nak angkat huhu...

Pagi tadi kawan2 dia buat juga drama Hindustan..ada yang sanggup ponteng kelas semata-mata nak hantar budak tu naik bas kat stadium Selayang..hahah macam2 budak2 sekarang ni...takpe terharulah juga adik aku tu dengan kengkawan sengal dia tu..huhu...sekarang ni aku rasa budak tu dah sampai sebab aku hantar mesej pun x berbalas..yela mana boleh pakai hp kat sana...hmm harap2 adik aku belajar sesuatu yang baru kat sana dan semoga dia menjadi manusia yang bertambah baik...huhu nampak x yang aku ni risau sebenarnya? huhu~

ayah, itiaq & mama..nampak x ketinggian tu waris dari mana? hehehe...

Okey sila lawat blog novel sengal x seberapa aku Kisah Kita & Isteriku Ratu Ais

No comments:

There was an error in this gadget