Thursday, January 9, 2014

Hari Mengamuk Sedunia..



Pagi-pagi lagi aku dah mengamuk..warghh baru berazam nak jadi penyabar..hish macam mana ni? Dulu orang panggil aku Sabariah sebab boleh bersabar dalam apa-apa situasi. Siap kena puji kot EQ tinggi (kononlah kan) tapi sekarang....pergh dimanakah cik Sabariah menyorok? Cik Mariah ni je dok dekat..hehehe mengarut dah...
\

Punca-punca:
1. Aku dah lambat
2. Aku dah janji dengan orang
3. Adik aku tak mahu bangun dari tidurnya
4. Adik aku berkeras tak mahu bangun walaupun aku dah minta tolong hantarkan berulang-ulang kali sampai nak keluar air mata.

Last-last disebabkan suara aku dah naik dua oktaf, ayah aku yang tolong hantarkan aku. Hahahaha marah aku tu toksah ceritalah. Memang syaitan menari-nari keriangan pagi tadi rasanya...tapi still kat pintu sebelum sarung kasut baca doa..bismillahi tawakaltu alallah, la hawla wala quwwata illah billah..sejukkan sikit hati sebelum melangkah keluar dan minta pelindungan dari Allah..

Sampai je rumah kawan tu, aku bagi salam tapi dia tak perasan rasanya maka aku main-main dengan kucing kat depan rumah dia...tenangkan sikit diri dengan kekiutan kucing-kucing~tapi..dari luar aku dengar dia tengah marah-marah..haa betullah hari ni hari mengamuk sedunia..bila dia keluar je aku buat muka selamba dan tak adanya nak tanya kenapa sebab bagi aku kalau nak tanya pun sila tunggu orang tu cool down dulu. Dalam keadaan marah mahunya keluar perkataan-perkataan yang tak sedap didengar...nak-nak aku pun tengah tak ada mood.

Hari ni jammed teruk kat highway PLUS Rawang..ada kemalangan yang melibatkan 5 buah kereta dan 2 lori..pergh dalam keadaan jammed gitu bertambah angin la member tapi still under control..aku kat belakang senyap dan beri komen bila perlu huhu~dalam-dalam tu layan dengar Hot Fm sambil gelak-gelak sopan dan nyanyi lagu G-Dragon an lepas tu Selena Gomez hahaha..memang dah betul-betul cool la kiranya..

Sampai tempat kerja..member tension sebab parking macam dah full tapi alhamdulillah guard tunjuk parking bawah pokok dan tempat berbukit sikit..tak apa janji ada parking kan? Masuk je office, tengok si Syafiq dah sampai..Khoo tak payah cerita la sebab mamat tu hari-hari awal huhu bagus-bagus...breakfast depan PC dan check email macam biasa..lepas tu bila dah nak pukul 9.30am aku call before turun ke lab..bukan apa ye..aku tak dapat lagi kunci dari supervisor maka call tanya ada orang kat lab atau tidak lebih afdal dari turun berkali-kali tapi lab berkunci..huhu sedih tak dapat kunci lagi...

Siap kerja kat lab, SV aku cakap dah tak ada apa-apa dan aku nak habiskan sesi mentelaah aku maka aku naik balik kat office. Sesi mentelaah agak mencabar sebab godaan dari website lain..haha aku ni senang terganggu~

Petang ni balik dengan Nadirah dan yang pasti aku tak sabar nak balik hari ni sebab novel baru aku dah sampai muahhahaa~

Okey sampai sini je aku mengarut..okey macam biasa sila lawat blog novel sengal aku Kisah Kita & Isteriku Ratu Ais

No comments:

There was an error in this gadget