Friday, January 17, 2014

Ilham Si Sengal



Ilham. Datang dari Allah dan masuk ke dalam kepala otak sengal penulis amatur yang bernama Norlyana Nasrin binti Zulkifli. Rasa macam mengarut tapi kalau tak dizahirkan hati tak tenang. Kacau je rasa dijiwa kalau ada idea tapi dok perap dalam kepala otak.

Tadi waktu aku baca technical manual untuk lab Microbiology. Satu cerita masuk dalam kepala otak aku slow-slow~ aku dok melayan jela..dalam masa yang sama cuba mencernakan maklumat dari technical manual aku tu. Lama-lama aku dok melayan dan senyum sendiri..nasib baik tak ada siapa perasan kalau tak penat aku nak explain kat mereka yang mungkin kurang memahami jiwa seorang yang sengal seperti aku ini~chewah!

Cerpen My Miss Always Right siap dikarang tadi dan aku masukkan dalam blog novel Isteriku Ratu Ais. Aku gunakan gaya penulisan sesuka hati aku maka kalau rasa nak marah pun aku tak kisah ahahaha...maaf aku memang sengal dari azali..

Aku rasa untuk cerpen ini yang aku karang dalam keadaan paling relaks dan selamba badak sumbu. Hahaha..aku rasa memang release tension bila aku dah zahirkan apa yang ada dalam kepala otak aku dalam bentuk blog. InsyaAllah satu hari nanti aku nak zahirkan dalam buku pula. Mungkin aku patut karang cerita kanak-kanak? Oh tidak! Tercemar kepala otak suci kanak-kanak dengan penulisan aku pula nanti..jangan buat pasal naa..

Okey apa-apa pun sila lawat blog novel aku Kisah Kita & Isteriku Ratu Ais (^-^)v

No comments:

There was an error in this gadget