Monday, January 20, 2014

Trifle dan Melawat Itiaq~

sumber: Buku Resepi  
Hari Sabtu malam, aku buat trifle saja-saja je dan niat nak bagi adik aku si Wani yang dalam PLKN tu makan. Birthday dia hari ni (20th January) jadi semalam kami sekeluarga + kawan baik dia pergi la melawat dia kat kem PLKN Benum Hill Resort Raub.

Okey back to trifle, terus terang aku tak makan pun lagi trifle tu dan daripada reaksi adik beradik aku dapat aku rasakan yang trifle yang aku buat tu tak sedap tapi bila ayah aku dan achik aku makan macam sedap la pula..kecik hati aku tahu bila tengok reaksi adik beradik yang tak reti-reti nak hargai apa yang aku buat..ah sudah aku masuk gear EMO tetiba tu kenapa?! Hmm balik kerja ni la aku kerjakan trifle aku tu...

Semalam ayah aku ambil jalan dalam atau dalam bahasa mudahnya tak ikut lebuhraya. Kami ikut jalan Fraser's Hill yang berliku-liku..fuh memang mencabar! Aku tak boleh nak tidur pun sebab asyik ke kiri ke kanan dan ulang berjuta-juta kali hehehee hiperbola!! Jimat kos ma~ dan memang jalan tu sangat cantik dan sejuk..kami tak pakai penyaman udara pun (baca air-conditioner) buka tingkap dan rasai udara sejuk semulajadi yang boleh buat orang gigil-gigil kalau datang pepagi buta~



Sepanjang jalan tu banyak juga la motor-motor besar yang berkonvoi naik-turun Fraser's Hill..tak cukup tu, ada juga mat-mat salleh yang naik basikal turun dari situ..heheheh tak sempat ngorat dah laju kawan tu turun + ayah aku pula tengah syok drift maka...hehehe oopppppsss apa dah jadi dengan OMM (Ops Menjaga Mata) kau tu Norlyana Nasrin?!!! Hehehe but still depa tak leh lawan kehenseman Jason Godfrey (haa..lari-lari~)

Ambil masa dalam dua jam jugalah perjalanan nak ke Benum Hill Resort tu..oh ye sepanjang perjalanan aku lebih suka senyap dan menikmati kenidahan alam (ececeh~ padahal tak ada mood) tapi ada satu benda yang aku nampak kat pekan Raub yang buat aku tergelak kuat sorang-sorang dalam kereta yang senyap..hahaha..lawak ni maybe hanya difaham oleh orang yang dah biasa dengan loghat Pahang..okey aku nampak signboard kedai yang paling sempoi dan kedai tu nama dia 'Kedai Kome' hahaha punyalah aku tergelak..hehe yang tak faham tu tak apa..silalah google ke apa sendiri..kalau rasa tak lawak sila abaikan aku~hehe~

Sampai je aku terus bawa Wan aku ke surau untuk solat Zohor. Lepas solat, kami sekeluarga berkelah di tepi tasik. Tikar dibentang dan disebabkan ramai maka ada la yang kena duduk atas surat khabar tapi tak apa..punyalah pulun mama aku masak lauk semalam sebab nak bagi budak kurus tu makan..hehehe dok kata makanan kat sana tak sedap~ada juga dengar budak lain yang mengadu kat mak dia yang nasi diberi banyak tapi lauknya kurang (budak yang mengadu tu budak lelaki..ahahaha) punyalah nak tergelak kitorang yang duduk dekat jugaklah dengan family budak tu..hehe..

Semalam juga mama aku belikan kek untuk si budak kurus aka Norsyazwani binti Zulkifli..aku tersilap info yang budak ni sebenarnya suka cheese dari coklat jadi aku tersuruh mama aku beli kek chocolate moose hehe sorry la Itiaq..balik je untuk Chinese New Year aku belikan kau New York Cheesecake okay? Habis je makan apa semua..kami borak-borak dulu..waktu lawatan ni sampai pukul 5pm je..maka solat Asar dulu sebelum balik~




Waktu balik sayu je aku tengok budak kurus tu..huhu oh kami naik dua buah kereta sebab 9 orang yang pergi semalam...okay sambung sedih..aku pun ucapkan selamat tinggal kat budak tu siap janji nak belikan baju huhu dah nama pun birthday dia + aku buat silap dengan kek dia kan...



Balik pun ikut laluan Fraser's Hill dan aku try nak tidur tapi tak boleh~huhuhu sakit kepala den..adalah berhenti sekejap kat tandas awam dan surau kat situ huhu ni gambar-gambar~



dibawah itu gaung yang tak terkira dalamnya..berapa dalam? Entah cer korang terjun sekali pastu beritahu aku okey? tu pun kalau boleh naik balik la~
Cuaca kat sini memang sejuk tahap gabanz~ best woo kalau nak tadabbur alam kat sini  (^-^)

okey ni je update. Sila lawat blog novel Kisah Kita & Isteriku Ratu Ais~

p/s: aku dah makan dah trifle aku tu dan aku rasa sedap je~mungkin aku patut buat dalam saiz yang kecil lagi comel supaya senang nak makan huhu~

No comments:

There was an error in this gadget