Sunday, March 9, 2014

Al-kisahnya~



Macam lama je aku tak update blog aku ni...keskeskes nampak tak konon sibuk kalah PM hahaha...tapi serius aku memang sibuk pun~

Rutin pagi je lepas solat Subuh aku dah gerak g kerja walaupun boleh kata dekat dengan rumah sewa. Ini disebabkan oleh adik-adik students dah mula masuk sem maka kekurangan tempat meletak kereta agak meruncingkan ye di universiti ini...untuk mendapatkan tempat letak kereta percuma + dekat maka aku datang awal..eh tak apa aku lagi suka sebab sebelum mula kerja, aku boleh baca Mathurat dulu..haa nampak tak hikmahnya?

Habis je membaca boleh sarapan dan relaks minda sebelum memulakan kerja. Sekarang aku dah berpindah ke pejabat di tingkat 5. Masa di tingkat 7, aku seorang je perempuan dalam bilik tu maka untuk mengelakkan aku rasa tak selesa, aku dipindahkan ke tingkat 5 dimana kesemua didalam bilik pejabat itu adalah perempuan. Tambahan pula, aku senang menunaikan solat di bilik pejabat ni + lab Microb aku pun di tingkat yang sama jadi senang la jika cik supervisa mencari aku.

Aku rasa aku ada tabiat yang agak pelik...aku suka gelarkan bos-bos aku dengan panggilan yang aku suka. Aku tak adalah menghina ke mengejek tapi entah aku rasa lebih relaks bila aku ada panggilan lain untuk mereka macam time Kevin dulu pun aku panggil dia Ah Bin tak pun Incik Bos..kali ni untuk supervisor aku ni,aku senang gelarkan dia Cik Supervisa hehehe tahu je budak-budak tu bila aku tanya "Ada tak Cik Supervisa cari akak?" (oh ni zaman ketika aku masih di tingkat 7). Orang lain mau tergelak bila aku gelarkan supervisor macam gitu tapi..serius kalau tak aku rasa macam susah nak get along dengan dia.

Kelas praktikal dah mula hari Jumaat hari tu tapi..aku ambil cuti sebab kena hantar kereta aku g servis sebab beberapa minggu yang lepas aku accident dan aku rasa macam pelik-pelik je kereta aku tu tapi disebabkan terlalu sibuk, aku tangguhkan sampailah hari Jumaat dua minggu lepas, kereta aku leaking dan mula berasap. Alhamdulillah masa tu aku dah selamat sampai kat rumah aku kalau tak mahu aku menangis tengah-tengah highway tu huhuhu...yang ni pun sebab ada pakcik Singh yang tegur kalau tak sampai ke sudah aku tak perasan. Tadi sebelum nak balik Sunway ni pun..aku perasan ada leaking masa nak isi minyak..gelabah + takut aku berhenti dan call ayah aku. Patah balik ke rumah dan biar ayah aku periksa..sudahnya lepas Maghrib baru aku teruskan perjalanan balik Sunway ni huhu...

Okeylah aku rasa sampai sini aku update buat kali ni..sila lawat blog novel aku yang tak seberapa Kisah Kita  & Isteriku Ratu Ais . Oh ye ada satu cerpen yang aku buat ada libatkan nama Inche Gabbana hihi..jangan risau, aku minta izin dia dulu baru aku post (^-^)

p/s: pray for MH370..apalah nasib mereka..harap yang baik-baik sahaja

No comments:

There was an error in this gadget